© René Overgaard

Forløb af behandlingen

Efter en indledende samtale, undersøges hele kroppen for at finde begrænsninger i kroppens væv.

Dermed lokaliseres årsagen til symptomerne/smerterne.

Derefter indledes behandlingen med fokus på det årsagsgivende område.

Osteopaten undersøger hele kroppen ved hver behandling og tilpasser herved behandlingen til udviklingen i patientens

symptomer. Da behandlingen er individuel, kan to personer med samme symptomer få to meget forskellige

behandlinger, da behandlingen altid er rettet mod det individuelle årsagsgivende område.

Osteopaten behandler hele kroppen ved at behandle tre “systemer” i kroppen:

• Muskelskeletal systemet (muskler, nerver, ledbånd, led, knogler, blodkar osv.)
  • Organ systemet (bindevæv omkring/mellem organer)
  • Kraniosakral systemet (nerver, hinder og blodkar mellem kraniet og korsbenet)

Teknikker

Muskelskeletal