Praktisk

Osteopat D.O. M.R.O.DK / Fysioterapeut René Overgaard

Medlem af: Registrerede Osteopater i Danmark

Løbende efteruddannelse bl.a. hos Upledger og J.P. Barral.

Klinikken Bagsværd

FysioDanmark Bagsværd

Bagsværd Torv 2,1 sal.

2880 Bagsværd

Der kan bestilles tid på nedenstående tfl. nr.

Telefon-tid:

Mandag til torsdag..................................................8:00-15:30

Fredag..................................................................8:00-14:00

Der Kan betales kontant eller med dankort.

Link: http://www.bagsvaerd-fys.dk

Pris
Osteopati 55 min.   800 kr.
Osteopati 40 min.   650 kr.
Fysioterapi 25 min. 450 kr.

Se hvilke andre behandlinges typer jeg tilbyder under

online booking herunder.

Klinikken Nørrebro

Specifik+

Kronborggade 5, st. th.

2200 Kbh. N

Der kan betales kontant eller med mobilepay.

Der kan bestilles/afbestilles tid via nedenstående link.

Online booking klik her...

Online booking gælder kun til klinikken på Nørrebro.

Ved afbud mindre end 24 timer før aftalte tid skal der betales fuld pris.

Har du spørgsmål til ovenstående eller ønsker du at booke en workshop i dit firma eller i andet regi, så skriv til

osteopatisk@hotmail.com

Jeg vil svare dig så hurtigt som muligt.

Auriculoterapi – vestlig øreakupunktur

Når vi udvikles som foster sker det ud fra tre lag. Det lag, som øret udvikles fra, er det samme lag, som hjernen udvikles fra. Forenklet kan man sige, at ved at behandle øret behandler man hjernen og via hjernen - kroppen.

Auriculoterapi er vestlig øreakupunktur, baseret på en vestlig tilgang til kroppen.
Det blev ”opfundet” af en fransk læge i 1950erne og udviklet over de sidste 70 år.

Auriculo terapien søger at finde og behandle det område som giver anledning til smerterne og ikke kun de symptomer, der opleves. Osteopatien ønsker også at finde den bagvedliggende årsag til de smerter/symptomer der føles.

Ved at kombinere osteopatien med auriculoterapien kan jeg blive mere specifik i min undersøgelse og jo bedre undersøgelse, jo bedre behandling.

Jeg undersøger manuelt via osteopatisk test og finder derved årsagen til dine smerter/problem. Undersøger dernæst med auriculo-terapeutisk test og be- eller afkræfter diagnosen, fundet via de osteopatisk test.

Behandlingen starter med øreakupunktur – hvis du ønsker det – og forsætter derefter med osteopatisk behandling.

Det er ikke kun undersøgelsen, som bliver mere effektiv, det bliver behandlingen også, da de ca. 3 mm. små nåle bliver siddende i øret efter behandlingen, og dermed har behandlingen en større effekt over længere tid. Nålene sidder 1-14 dage inden de falder ud af sig selv.

De auriculoterapeutiske test består bl.a. af manuelt tjek af pulsen på håndleddet og punktsøgning i øret med en punktfinder. Undersøgelsen gør ikke ondt, dog kan det give et lille niv ved indsættelse af nåle i øret.

Auriculoterapi er udviklet og sat i system af den franske ingeniør, biolog og læge Dr. Paul Nogier.

Dr. Poul Nogier opdagede, at samtlige organer i kroppen er repræsenteret som en aftegning i øret. En skade eller belastning i kroppen vil således give et ømt punkt i øret, og ud fra denne teori kortlagde han ”barnet i øret”.

Behandleren kan ved hjælp af dette mikrosystem finde frem til de punkter eller områder, som kan behandles, hvis der er smerte eller belastninger i kroppen.

Det tog ham 15 år at kortlægge ”barnet i øret”, og det er siden blev videreudviklet af hans søn Dr. Raphaêl Nogier samt mange andre læger, terapeuter og forskere, der interesserer sig for emnet.

Ud over at kortlægge ”barnet i øret” var det også Dr. Poul Nogier, der fandt metoden til at søge punkter ved hjælp af VAS (Vaskulær Autonome Signal). Med VAS kan man spørge kroppen, hvilke punkter der præcist er relevante for den aktuelle behandling.

Dr. Paul Nogier var i 1996 indstillet til ”Nobelprisen i medicin” på grund af sine forskningsresultater, men han døde desværre i juni 1996, inden prisen blev uddelt, og var derfor kun med i opløbet til udvælgelsen.

Auriculoterapien blev i 1990 desuden anerkendt af WHO (Verdens Sundheds Organisationen) som et diagnostik- og behandlingsredskab. Metoden er i dag blevet så anerkendt i Frankrig, at mange franske praktiserende læger anvender øreakupunktur i deres praksis